20 Şubat 2016 Cumartesi


Ön yargılar... 


Başka bir hayat mümkün derken bugün bu başlıkta bir yazı okudum. Genç bir çift mesleklerinden istifa edip ilk adımda Tatuta çiftliklerinde çalışarak istediklerini yaşamak için adım atmışlar. Yazıyı okuduktan sonra bir de altında yazan yorumlara göz attım. Bu yazıyı da o yüzden yazma gereği duydum. 

Niye insanlar farklı yola giren ya da girmek isteyenlere karşı hep ön yargılı ve negatif olma eğilimindedir. Hepimizin çevresinde doğduğumuz günden itibaren var böyle insanlar. "O öyle yapılmaz, o yoldan yapılmaz, o iş para getirmez, bu şekilde yaşanmaz" gibi sayısız olumsuz cümleye maruz kalırız ya da maruz bırakırız. 

Bazılarımız tek bir doğru olmadığını farketsek dahi belki aynı şeyi biz de yapmak isterken yapamadığımızdan kötü niyetli olmasak da engel olmaya çalışırız ya da heveslerini kırarız. 

Bekleriz ki başarısız olup gelsinler biz de "bak ben demiştim o öyle kolay değil, öyle olmazdı" diyelim. Mutlu mu oluruz dediğimiz çıkınca... 

Bu konuda pek çok şey yazabilirim, ama başa geri dönersem bu çiftle ilgili "toprakla uğraşmak kolay değil, para getirmez, demek maddi durumları iyiymiş yoksa öyle kolay mı istifa edip başka yaşam seçmek, geri dönerler onlar" gibi yorumlar yapılmış. 

Farz edin ki bir heves onlarınki ya da olmadı bir şekilde eski yaşamlarına geri döndüler. Bunu denemeden bilebilirler mi ya da seneleri bir gün böyle birşey yapmak istiyorumla geçseydi daha mı iyiydi???


2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    yapmak istediğimiz şeyi başarmış ve Gökova'ya taşınmışsınız. çok çok iyi yapmıssınız :) klasik olacak ama darısı başımıza , umarım en kısa zamanda.. neler yapıyorsunuz, gökova da hayat nasıl? günler, insanlar nasıl? kendimize bir hedef koymustuk ve zamanımızın geldiğini düşünüyoruz. buradaki işleri toparlayıp göç etmek için 1-2 senemiz kaldı maksimum (umarım) her fırsatta kaçıyorduk oralara ama bu sene 1 aya yakın kalacağız. araştırmalarımız sürecek bu konaklamada.. ama bizim şartlarımızda direkt orada yaşayan birinden bunları duymak çok daha önemli benim için :) ve çok ara vermişsiniz daha çok yazarsanız ben ve benim gibilere ışık tutmuş olursunuz..
    heyecanla yeni yazılarınızı bekliyorum

    YanıtlaSil